fbpx

Sık Sorulan Sorular

ÜNİVERSİTE

İDARİ BİRİMLER

1.EBYS Nedir?

Elektronik Belge Yönetim Sistem(EBYS) Fiziksel ortamda mevcut olan belgelerin,(form,dilekçe harici evrak tanımları…vb.)Elektronik ortama geçirilmesi ya da elektronik ortamda belgelerin üretilmesi ve bu belgelerin kontrol edilmesi,düzenlenmesi,kullanılması ve arşivlenmesi için yapılan programlar ve uygulamalardır.Yazışmalarla ilgili bütün süreçlerin bilgisayar ortamında yapılmasına olanak sağlar.

2.EBYS ile Hangi Birim İlgilenmektedir?

Belge Yönetim Sistemi ve Arşiv Hizmetleri Müdürlüğü EBYS ile ilgili tüm soru ve sorunlarla ilgilenmektedir.

İletişim: Belge Yönetim Sistemi ve Arşiv Hizmetleri Müdürlüğü

handeerler@arel.edu.tr

arelebys@arel.edu.tr(Dahili:1051)

3.EBYS Sistemine Nasıl Giriş Yapılır?

https://arelebys.arel.edu.tr adresinden giriş yapabilirsiniz.

4.EBYS Kullanıcı Adı ve Şifrem Nedir?

EBYS Kullanıcı Adınız: adsoyad

EBYS Şifreniz : Kurum bilgisayar ve mail şifrelerinizle aynıdır.

5.EBYS’de Kullanıcı Adı/Parola Hatası Uyarısı Alındığında Ne Yapılmalıdır?

Bilgi güvenliği gereği 6 ayda bir bilgisayar şifrenizin süresi dolmaktadır.Şifrenizin süresi bitmiş olabilir.Bilgisayarınızdan parola değişikliği alanından şifrenizi yenilediğinizde EBYS şifrenizde otomatik olarak yenilenecektir.

Sorununuzun devam etmesi halinde Belge Yönetim Sistemi ve Arşiv Hizmetleri Müdürlüğü ile iletişime geçebilirsiniz.

6.EBYS’yi Kullanmak için Hangi Web Tarayıcısını Kullanmalıyım?

EBYS tüm tarayıcılarla uyumludur.

7.Kampüs Dışından EBYS’ye Giriş Yapılabilir mi?

Tüm dış internet ağlarından sisteme giriş yapılabilir. Erişim kısıtlaması bulunmamaktadır.

8.EBYS’de Bir Evrakın Son Durumunu Nasıl Takip Edebilirim?

Evrak Arama>> Detaylı Evrak Arama alanından takip edebilirsiniz.” Kimin Üzerinde” kolonu sizlere evrakınızın hangi kullanıcıda olduğunu göstermektedir.

9.Hangi Standart Dosya Planını(SDP) Seçmem Gerekiyor?

Dosya Planı evrakın içeriğine göre değişkenlik göstermektedir. Evrakınızın konusu kapsamında seçim yapmanız gereklidir.

10.Resmi Yazışma ile İlgili Uyulması Gereken Kurallar Nedir?

Resmi Yazışmalarda uygulanacak usul ve esaslar hakkında yönetmeliğe buraya tıklayarak ulaşabilirsiniz. (https://www.mevzuat.gov.tr/mevzuatmetin/21.5.2646.pdf)

11.Güvenlik Elektronik İmza ile Islak İmza Aynı Hukuki Geçerliliği Taşır mı?

5070 Sayılı Elektronik İmza Kanunu’na göre güvenli elektronik imza ıslak imza ile aynı hukuki geçerliliğe sahiptir.

12.E-imza Nasıl Kurulur?

Belge Yönetim Sistemi ve Arşiv Hizmetleri Müdürlüğü ve Bilgi İşlem Ofisi üzerinden e-imzalarınızın kurumları desteklenmektedir.

Kişisel bilgisayarlarınızda kurulum Kamu Sertifikasyon Merkezinden sürücüler indirilerek bilgisayarınızda kurulumu gerçekleştirebilirsiniz.

13.E-imza Şifremi Unuttum Ne Yapabilirim?

Kamu Sertifikasyon Merkezi Online İşlemler alanından şifre değişikliğinizi gerçekleştirebilirsiniz.Kilit Çözme İşlemleri; (https://mm.kamusm.gov.tr/)

 

  • “Online İşlemle” sekmesinden “Nitelikli Elektronik Sertifika İşlemlerini ” seçiniz,
  • E-devlet ile giriş yaparak “NES İşlemleri” menüsüne tıklayarak “Pin Oluşturma/Kilit Çözme” seçeneğini seçiniz,
  • Açılan ekrandaki doğrulama kodunu bir sonraki adımda kullanabilmek için kopyalayınız veya not ediniz,
  • “E-imzanız ile giriş yapabilmeniz için E-imza uygulamasının bilgisayarınızda kurulu olması gerekmektedir.İndirmek için tıklayınız.” Bölümünde ön yükleme paketini indiriniz,
  • İndirilen KamuSM e-imza,jnlp dosyası kaydederek çalıştırınız.(Bilgisayarda yüklü Java sürümü güncel değilse Java update uyarısı verebilir.Later diyerek uyarı geçilebilir ya da update işleminden sonra devam edilir.)
  • E-imza uygulamasının açılmasını bekleyiniz.

14.E-İmzamın Kullanım Süresi Yakında Sonlanacak,Ne yapmalıyım?

Eğer elektronik imzanızı kurumumuzdan aldıysanız; sürenizin bitimine en erken 2 ay kala,yenileme işlemi için başvurunuz otomatik olarak yapılacaktır ve sonrasında “arel” uzantılı mailinize “Kamu SM Yenileme Başvuru Parolası” konulu bir mail gelecektir.(Konuyla ilgili olarak EBYS üzerinde duyurular yapılacaktır.Duyuruları ve maillerinizi mutlaka takip ediniz).

 

İlgili maili aldıktan sonra Belge Yönetim Sistemi ve Arşiv Hizmetleri Müdürlüğü ile iletişime geçiniz.

15. EBYS’de E-İmzalamam Gereken Evraklar Bulunmakta Fakat E-İmzam Yok/E-İmzamın Süresi Bitti Ne Yapmalıyım?

E-imza alınma durumunuzun kontrol edilebilmesi ve alım sürecinizin başlatılabilmesi için Belge Yönetim Sistemi ve Arşiv Hizmetleri Müdürlüğü ile iletişime geçmeniz gerekmektedir.