fbpx

İstanbul Arel Üniversitesi, TÜBİTAK 4007- Bilim Şenliği’ne Kapılarını Açıyor!

İstanbul Arel Üniversitesi, TÜBİTAK 4007- Bilim Şenliği’ne Kapılarını Açıyor!

05.10.2021

İstanbul Arel Üniversitesi, TÜBİTAK 4007- Bilim Şenliği’ne Kapılarını Açıyor!

İstanbul Arel Üniversitesi, TÜBİTAK 4007- Bilim Şenliği projesi kapsamında Büyükçekmece İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü ile ortaklaşa hayata geçirdiği “Büyükçekmece Bilim Şenliği”ne kapılarını açıyor.

TÜBİTAK 4007 – Bilim Şenliği kapsamında hayata geçirilen Büyükçekmece Bilim Şenliği,

6-7-8-9 Ekim tarihlerinde gerçekleştirilecek. Birbirinden farklı, ufuk açıcı, öğretici ve eğlenceli bilimsel deney ve atölye çalışmalarının yapılacağı Büyükçekmece Bilim Şenliği, 6-7 Ekim tarihlerinde İstanbul Arel Üniversitesi Kemal Gözükara Yerleşkesi ev sahipliğinde ilk ziyaretçilerini almaya başlayacak.

Büyükçekmece Bilim Şenliği kapsamında gerçekleştirilecek atölye çalışmaları örnekleri;
Atölye İsmi: Elektrikli Araç – Özge ŞENÖZ
Atölye içeriği: Arel Otomotiv Topluluğu tarafından yapılan elektrikli aracın tanıtımı, araç parçalarının tanıtımı motor ve araç bilgisinin verilmesi.
Öğrencilerin kazanımı: Elektrikli araba nasıl yapılır ve süreç nasıl ilerletilir öğrenilecek. Bir aracın üretimi, tasarımı ve hayata geçirilmesi konusunda bilgi sahibi olunacak. Elektrikli araçlar hakkında bilgi ve tecrübe sahibi kişilerin tecrübeleri paylaşılacak.

Atölye İsmi: Gastronomi Atölyesi – Özlem YALÇINKIRAY
Atölye içeriği: Pek çok kişinin mutfağında sıklıkla kullandığı çökelek peynirine antioksidan özelliği de olan besinlerden üretilen doğal katkı maddeleri katılarak peynire fonksiyonel gıda özelliği kazandırılması
Öğrencilerin kazanımı: Gastronomi alanında son dönemde parlayan bir dal olan moleküler gastronomi biliminde uygulanan farklı tekniklerin öğrencilere tanıtılması ve uygulama sırasında mutfakta gerçekleşen kimyasal reaksiyonlar hakkında öğrencilerin bilgilendirilmesi hedeflenmektedir.

Atölye İsmi: Sihir mi Bilim mi? – Pınar Çakır HATIR
Atölye içeriği: Etkinlik boyunca nanopartikül ve akıllı polimer sentezi gercekleştirilecek, doğadan esinlenilerek geliştirilen akıllı malzemeler hakkında uygulamalı sunumlar yapılacaktır.
Öğrencilerin kazanımı: Ortaokul ve lise öğrencilerinden oluşan katılımcıların nanoteknoloji, polimer ve biyoteknoloji kavramlarını uygulamalı yöntemlerle anlamalarını sağlamak hedeflenmektedir. Program genel olarak bu kavramların yaygınlaşmasını, katılımcıların nanoteknoloji, polimer ve biyoteknoloji uygulamlarının insan hayatındaki önemini kavramalarını amaçlamaktadır.

Atölye İsmi: Mikroplarla Göz Göze – Özlem YALÇIN ÇAPAN
Atölye içeriği: Gözle göremediğimiz mikrobiyal hayatı farklı çevresel örneklerden hazırlayacağımız preparatlarda mikroskopta inceleyerek mikrobiyal hayatın çeşitliliğinin ve yoğunluğunun gözlemlenmesi
Öğrencilerin kazanımı: Bu atölyenin amacı, ortaokul ve lise öğrencilerinin çevremizdeki mikrobiyal hayatın ne kadar zengin olduğunun gözlemlemesidir. Ayrıca atölye süresince yapılacak olan sunum ile mikroorganizmaların ekolojik sistem için önemleri ve günümüzde biyoteknoloji çalışmalarında kullanım alanları ile bilgili verilmesi amaçlanmaktadır.

Atölye İsmi: Sanal Fabrika – Fatih YİĞİT
Atölye içeriği: Sanal fabrika kavramına ve teknolojisine dair anlatının ve gözleminin yapılması, uygulamalı olarak sanal fabrikada gezilmesi
Öğrencilerin kazanımı: Sanal Fabrikalar üretim tesislerinin bakım süreçlerinden iş sağlığı ve güvenliği alanına kadar farklı alanlarda kullanılabilirken, aynı zamanda otomasyon senaryolarını da önceden 3 boyutlu olarak simüle ederek firmalar için sağlıklı bir test imkanı sunmakta. Öğrencilerin de bu yeni teknolojiye dair bilgi edinmesi hedeflenmektedir.

Atölye İsmi: Genlerinize Dokunun- Hülya YAZICI
Atölye içeriği: Bitkilerden evde de bulunabilecek malzemeler yoluyla genlerinin ayrıştırılması ve incelenmesi
Öğrencilerin kazanımı: Öğrenciler kolayca ulaşılabilecek, gündelik hayatta sıkça rastladıkları ev malzemeleriyle bitkilerden genetiğinin ayrıştırıldığını görerek hem gen ve genetiğe dair duyduklarını somut bir biçimde görmüş olması hem de bilimin aslında hayatımızın içerisindeki bir faaliyet olduğunu deneyimlemesi hedeflenmektedir.

Atölye İsmi: Mutant Atölyesi – Ergül BERBER
Atölye içeriği: Gen dizilemesinin yapılması ve incelenmesi
Öğrencilerin kazanımı: Günümüzde moleküler tekniklerdeki gelişmeler sayesinde DNA dizilimleri kolaylıkla belirlenebilmektedir. Bu şekilde yapılacak bir dizileme ile dizileme sonucunun yapılması ve incelenmesi, sonucunda da genetik materyale dair öğrencilerin bilgisinin arttırılması hedeflenmektedir.

Atölye İsmi: Çizgi Film ve Animasyon – Mehmet Taragay AYÇE
Atölye içeriği: Bilim Şenliği bünyesinde yapılacak olan “Grafik Tasarım Atölyesinde”; illüstrasyon çalışmaları eşliğinde asrın vebası olarak tanımlanan Covid -19 hastalığının çizimlerle bulaşma ve korunma yolları işlenecektir.
Öğrencilerin kazanımı: Basit şekillerle katılımcı öğrencilere Covid-19 virüsünün çizimi ve yine basit piktogram semboller yardımıyla korunmaya ait çizimler öğretilmeye çalışılacaktır. Kısa bir anlatımla yine dünya ülkelerindeki Covid-19 afişleri incelenerek öğrencilerin edindikleri bilgilerle çıkarım yapmaları hedeflenecektir.

Atölye İsmi: Artırılmış Gerçeklik – Elif SABANCI POLAT
Atölye içeriği: Programlar ve araçlar yardımıyla arttırılmış gerçeklik dünyasına dair gözlemlerin yapılması ve sanal dünya geliştirme aşamalarının gösterilmesi, uygulanması
Öğrencilerin kazanımı: Bu atölyede öğrencilerin artırılmış gerçeklik teknolojisi ile tanışması ve kullanım alanları ile ilgili deneyim kazanması sağlanacaktır. Kullanılacak olan uygulamada öğrencilerin artırılmış gerçeklik teknolojisi ile kendi yaratıcı becerilerini ortaya çıkarmaları ve geliştirmeleri hedeflenmektedir.

Atölye İsmi: Makro Dünyadan Mikro Dünyaya – Demet SEZGİN MANSUROĞLU
Atölye içeriği: Bu atölyede de mikro-nano boyutlu nesneler incelenecektir.
Öğrencilerin kazanımı: Etrafımızda gözle gördüğümüz veya gözle detaylarını algılayamadımız canlı veya cansız varlıklar vardır. Mikroskoplar sayesinde makro boyuttan nano boyuta kadar tüm bunları incelenmesi yapılarak makro-dünyaya dair öğrencilerin gözlemlerinin arttırılması sağlanacak biyolojideki çeşitli meselelere dair ilgilerinin ve bilgilerinin arttırılması hedeflenecektir.

Atölye İsmi: Polimer Teknolojiler ve Kompozit – Yeşim Müge ŞAHİN
Atölye içeriği: Bu atölyede polimer ve kompozit malzemelerin üretim sistemlerinden, prototiplemesine kadar olan süreç anlatılacaktır.
Öğrencilerin kazanımı: Polimer ve kompozit malzemeler hayatın birçok alanında geniş kullanıma sahiptir. Vücudumuzda kullanılan biyomalzemelerden, uzay araçlarından uçaklarda kullanılan ileri mühendislik malzemelerine kadar birçok uygulaması bulunmaktadır. Bu atölye sayesinde de öğrencilerin bu bilgileri somut olarak da deneylerle görmesi ve bilgilenmesi hedeflenmektedir.