fbpx

Müşteri Deneyimi, Müşterinin Kurumla Etkileşimde Bulunduğu Her Noktada Yaşanır

Müşteri Deneyimi, Müşterinin Kurumla Etkileşimde Bulunduğu Her Noktada Yaşanır

14.05.2024

QNB Finansbank İletişim ve Müşteri Deneyimi Direktörü Armağan Engel İletişim Fakültesi öğrencileriyle bir araya gelerek “Dijital Pazarlamada Müşteri Deneyiminin Önemi” konusunda sektör tecrübelerini aktardı.

İstanbul Arel Üniversitesi İletişim Fakültesi Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Bölümü ve ArelPro ortaklığında gerçekleşen “Dijital Pazarlamada Müşteri Deneyiminin Önemi” konulu söyleşide konuşan QNB Finansbank İletişim ve Müşteri Deneyimi Direktörü Armağan Engel, bankacılık sektöründe dijital pazarlamada gelinen noktayla beraber olumlu müşteri deneyiminin önemini ve gerçekleştirdikleri faaliyetleri paylaşarak öğrencilerden gelen soruları yanıtladı.

Engel, sosyal medya kullanımlarının ürün, hizmet ve kampanyalar hakkında bilgi vermenin yanında, bankanın müşterileriyle daha iyi iletişim kurmak ve hayatımızın her anına yerleşen bu platformlar aracılığıyla yeni ürünler geliştirerek müşterilere kullanım kolaylığı sağlamak olduğunu belirtti. Bununla birlikte sosyal medyanın önde gelen platformlarından TikTok’u da aktif kullandıklarını ifade ederek bu mecranın ruhuna uygun olarak içerikler ürettiklerini ve farklı tercihleri olan müşterilerine her kanaldan ulaştıklarını anlattı.

“O dünya başka bir dünyaymış şimdi biz de içindeyiz…”

QNB Finansbank İletişim ve Müşteri Deneyimi Direktörü Armağan Engel öğrencilerden gelen “TikTok kullanımının marka itibarınıza zarar vereceği noktasında bir endişe yaşadınız mı?” sorusuna da şöyle yanıt verdi: “Sosyal medya günlük yaşamımızın ayrılmaz bir parçası haline geldi ve evreni de her geçen gün genişlemeye devam ediyor. Biz de yeniliklere açık bir banka olarak tüm bu ilerlemeleri takip ediyor, mecranın ruhuna uygun olarak ve sektörümüzün sorumlulukları dahilinde içeriklerimizi takipçilerimizle buluşturuyoruz.” ifadelerini kullandı.

“Müşteri deneyimi total bir tortudur!”

Engel, var olan ve potansiyel müşteriler üzerinde derinleşme hedeflerinin olduğunu, müşterilerin ihtiyaçlarını anlayabilmenin gerektiğini, bu sayede bankacılık sektöründe akla ilk gelen marka olmanın sağlanabileceğini aktardı.  Bu anlamda “müşterinin ihtiyacını iyi anlamak önemli” ifadelerini kullanan Engel, müşteri deneyiminin esasında müşterinin kurumla iletişim kurduğu her mecrada oluşabileceğinin altını çizdi. “Müşteri deneyimi total bir tortudur” diyen Engel, müşteri deneyiminin bankacılık sektöründe kurumların müşteri bağlılığını sürdürebilmesi açısından önemli olduğunu vurguladı. QNB olarak müşteri şikayetlerinin %75’ine ilk 15 dakika içerisinde cevap verdiklerini ifade eden Engel, kurumsal ve pazarlama iletişimi odağında farklı ajanslardan da destek aldıklarını belirtti.

Son olarak yapay zekâ ile birlikte geleceğe ilişkin öngörülerini öğrencelerimizle paylaşan Engel, kendi iş kolları açısından yapay zekânın iş dünyasındaki gelecek rolünden ve kullanım alanlarından bahsetti., QNB Finansbank’ın yapay zeka araçları arasında yer alan ve  müşteri deneyiminin bir parçası olarak sunulan dijital zekâ Q’ya da atıfta bulundu.

Engel’eArel Üniversitesi adına teşekkür plaketi İletişim Fakültesi Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Bölüm Başkanı Doç. Dr. Mehmet Yakın tarafından verildi. Yakın, konuklara deneyimlerini Arel Üniversitesi öğrencileriyle paylaştığı için teşekkür ettikten sonra farklı konuklarla öğrencileri buluşturmaya devam edeceklerini belirtti. Etkinlik, öğrencilerle toplu fotoğraf çekimiyle sona erdi.