fbpx

Reklamcılık Sektöründe Fikir Bulmak Her Zaman Önemini Koruyor

Reklamcılık Sektöründe Fikir Bulmak Her Zaman Önemini Koruyor

13.12.2023

İstanbul Arel Üniversitesi İletişim Fakültesi Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Bölümü ile Güzel Sanatlar Fakültesi Grafik Tasarım Bölümü ortak etkinliğinin konuğu olan Dr. Öğr. Üyesi Hasan Tekinalp Güreken, reklamcılık sektörünün geçmişten günümüze gelişimini ve sektördeki deneyimlerini öğrencilerle paylaştı.

 

İstanbul Arel Üniversitesi Tepekent Kemal Gözükara Yerleşkesi Aziz Sancar Amfi’sinde gerçekleşen etkinlikte Dr.Öğr. Üyesi Tekinalp Güreken reklamda önemli olan unsurun fikir olduğunu ifade etti. Güreken, reklamcılık sektöründe çalışmak isteyen öğrencilere iş başvurularında maaş beklentilerini söylemelerinin değil yaratıcı yönlerini göstermelerinin daha etkili olacağını belirtti.

Reklamcılık sektöründeki deneyimlerini anlatırken öğrencileri adeta zaman yolculuğuna çıkaran Dr. Öğr. Üyesi Hasan Tekinalp Güreken reklam ajanslarında stratejik toplantıların çok önemli olduğunu ve reklam ajanslarında uzun dönem çalışmanın öğrencilere önemli katkılar sağlayacağını söyledi.

 

“Reklamcılık Her Şeydir”

İyi bir reklamcının birçok konu hakkında bilgisi olması gerektiğini ifade eden Dr.Öğr. Üyesi Hasan Tekinalp Güreken reklam sektöründe çalışmak isteyen öğrencilerin her şeyden haberi olması gerektiğini vurguladı. İyi bir reklamcının ilkeli ve vizyonlu olması gerektiğini belirten Tekinalp aynı zamanda teknolojiye ve çağa ayak uydurmanın sektörde başarılı olmak için gerekli olduğunu belirtti.

 

“Reklamcıların Mesai Mefhumu Yoktur”

Reklam ajanslarının ve reklam sektöründe çalışanların mesai mefhumlarının olmadığını ifade eden Dr.Öğr.Üyesi Hasan Tekinalp Güreken öğrencilerle geçmişten günümüze yaptığı reklam çalışmalarını paylaştı. Çalışmalarında birbirinden farklı konularla ilgili reklam ve afiş çalışmaları yaptığına dikkat çeken Güreken iyi bir reklamcının geniş bir bakış açısı olması gerektiğine vurgu yaptı.

Reklamcılık sektöründe teknoloji ve tecrübenin önemi ile ilgili değerli bilgilerin paylaşıldığı etkinlik soru cevap kısmının ardından Üniversitemiz İletişim Fakültesi Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Bölüm Başkanı Doç. Dr. Mehmet Yakın tarafından teşekkür belgesinin takdimi ve fotoğraf çekimi ile sona erdi.