fbpx

Reklamcılık Sektöründe Mezunumuzun Başarısı Dikkat Çekiyor

Reklamcılık Sektöründe Mezunumuzun Başarısı Dikkat Çekiyor

29.12.2023

2019 yılında Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Bölümü, İletişim Fakültesi ve Üniversitemiz birincisi olarak mezun olan Dihle Topaloğlu reklamcılık sektöründe 2023 yılında çalıştığı ajansla beraber kazandığı ödüllerle dikkat çekiyor.

 

Pixiu Dijital Reklam Ajansında Senior Account Manager olarak çalışan Dihle Topaloğlu, ajans bünyesinde kampanya tasarım ekibi içerisinde yer aldığı projelerle 2023 yılında reklamcılık sektöründe yer alan bir çok yarışmadan ödül kazanmayı başardı.

 

MediaCat Pazarlama İletişimi Dergisi tarafından dağıtılan MediaCat Felis ödüllerinde Algida Dünya Dondurma Günü projesi ile Data Felis, Atölye Gelarto Bir Ses Ver projesi ile Brand Experience Felis ve Başarı Ödüllerini kazanan Pixiu Dijital, Reklamcılar Derneği tarafından dağıtılan Türkiye’nin reklamcılık alanında Oscar ödülü olarak da bilinen Kristal Elma ödüllerinde Algida Dünya Dondurma Günü projesiyle AR Teknoloji Projeleri kategorisinde Gümüş Elma; Mobil Medya Kullanımı kategorisinde Bronz Elma kazandı.

 

 

Pazarlama iletişimi sektöründe ulusal çapta dağıtılan bu iki ödülün ardından Pixiu Digital, Algida Türkiye ile birlikte Dünya Dondurma Günü için hazırlamış olduğu a.i.BİDİN projesiyle MMA Smarties Awards EMEA yarışmasında Türkiye ve global segmentlerde 2 Gold, 2 Silver, 3 Bronz toplam 7 ödül kazanmayı başardı.

 

13 Aralık 2023 tarihinde Pixiu Digital, İstanbul Marketing Awards ödül töreninde de inovatif mecra kullanımı, içerik iş birliği, indoor kullanımı, sosyal medya üzerinden gerçekleşen dijital pazarlama kampanyası, yapay zeka kullanımı, satışa etki eden ürün deneyimi, yaratıcı kupon-indirim-promosyon kurgusu alanlarında 7 ödül daha kazandı.

 

İletişim Fakültesi Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Bölüm Başkanı Doç. Dr. Mehmet Yakın, Pixiu Digital ajansla Dihle Topaloğlu sayesinde tanıştıklarını ve ajansın genç kadrosuyla dikkat çektiğini belirtti. Ajansın sektörde yeni olmasına rağmen farklı kurumlar tarafından verilen ödülleri almasının yaptıkları çalışmaların hem yaratıcılık hem de uygulama anlamında başarısını gösterdiğini belirten Yakın, mezunumuz hakkında da öğrenciliği sırasında azmi ve çalışkanlığıyla dikkat çeken Topaloğlu’nun kariyer yolculuğunda da istikrarlı ve başarılı bir şekilde ilerlemesinden mutluluk duyduklarını belirtti. Yakın, “başarılı öğrenciler ilk eğitime başladıkları günden itibaren gerek ders içerisinde aktif olmaları gerekse öğrenme hevesleriyle dikkat çekiyorlar. Öğrencinin azmi ve çalışkanlığı bizim de yaptığımız meslekten keyif almamızı ve öğrenciye nasıl yardımcı olabileceğimiz konusunda motive olmamızı sağlıyor. Başarılı öğrenciler sadece ders içerisinde aktif olmakla yetinmiyor, topluluklar ve etkinliklerle sosyal zekalarını da sergiliyor ve arkadaşlarına örnek oluyorlar. Bu durum aynı sınıftaki öğrencilerin de öğrenme motivasyonlarını arttırıyor. Dihle, bu bağlamda hem eğitimi sırasında hem de mezuniyet sırasında iletişimiyle ve öğrenme azmiyle dikkat çeken mezunlarımız arasında” şeklinde görüşlerini belirtti.

 

Pixiu Digital kurucuları Fatih Dilekçi ve Can Akalın, İletişim Fakültesi Halkla İlişkiler Bölümü tarafından düzenlenen söyleşide öğrencilerimizle bir araya gelip kariyer yolculukları ve deneyimlerini paylaşmışlardı. Dilekçi ve Akalın katıldıkları söyleşide kampanya tasarım ve yaratıcılık süreçlerinde yapay zekanın yardımcı olduğunu ancak nihai fikrin yine insan tecrübesi ve zekasıyla oluşturulduğunu örneklerle anlatmışlardı.

 

Dihle Topaloğlu kariyer yolculuğunu anlattığı videosunda 2019 yılında mezun olur olmaz sektörde çalışmaya başladığı anlatırken kariyerinin nasıl ilerlediğini şu şekilde açıkladı. “Aslında eğitimim sırasında da pek çok ajans içerisinde staj deneyimim oldu. İstediğim alanı belirleyebilme adına halkla ilişkiler ve reklamcılık alanında tüm birimlerde staj yapmaya çalıştım. Stratejik planlama, account managerlık, kreatif yazarlık gibi pek çok alanda bilgi sahibi oldum. Çok fazla markayla içli dışlı oldum. Şu anda Unilever grubunun alt markaları üzerine çalışıyorum. İşlerin planlanması, zamanında teslim edilmesi ve ajanstaki ekibimin organize edilmesi görevlerim. Markalar hakkında markalardan daha fazla bilgi sahibi olmak gerekiyor. Bunun için marketlerde dolaştığım raflarda markalarımızı incelediğim ve içeriklerini a dan z ye okuduğum günler oluyor.”

 

Topaloğlu, Arel Üniversitesinde aldığı eğitimin kendisine kattıkları hakkında da; “Hocalarımın bana verdiği sektörel tüyolar önemliydi. Teorik bilgilerin yanı sıra aldığım bu tüyolar da kariyerimi belirlemede yardımcı oldu. Hala kafama sektörle ilgili bir şeyler takıldığında hocalarımla iletişim kurmaya devam ediyorum. Üniversitede pek çok kulüpte aktif bir şekilde yer aldım. Özellikle Reklamcılık Kulübünde güncel reklamları daha çok takip edebilme fırsatım oldu. Bir reklam kreatif olarak nasıl yaratılıyor, yönetiliyor ve organize ediliyor konularında öğrenci topluluklarında aktif bir şekilde çalışmam bilgi kazandırdı.”

 

Topaloğlu üniversitemizde okuyacak aday öğrencilere ve öğrencilerimize şu tavsiyelerde bulundu. “Kesinlikle sektörde bir süre de olsa yer almaları gerekiyor. Staj gerçekten çok faydalı ve kıymetli bir unsur. Özellikle reklamcılık alanında çalıştığınız ajansa bağlı olarak staj yaparken global markalarla da tanışıyorsunuz ve onlarla toplantı yapıp, iş yapmanız gerekiyor. Bu sebeple İngilizce çok temel bir ihtiyaç. Bu üniversiteden mezun olduğum için çok mutluyum.”

 

Dihle Topaloğlu’nun üniversitemiz youtube sayfasında yayınlanan videosuna bağlantıdan ulaşabilirsiniz.

 

https://www.youtube.com/watch?v=6wu0Q4ZMz5s