fbpx

“Yöneticilerin Değişime Dair Samimi İnançları Çalışanların Motivasyonunu Arttırıyor”

“Yöneticilerin Değişime Dair Samimi İnançları Çalışanların Motivasyonunu Arttırıyor”

06.12.2023

Yönetim Danışmanı ve Kariyer Koçu Nuray Cinay, İstanbul Arel Üniversitesi Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Bölümü’nün konuğu olarak öğrencilere etkin ve verimli bir yönetimde halkla ilişkilerin öneminden bahsetti.

20 yıllık kariyer sürecinde turizmden sağlığa kadar sekiz farklı sektörde çalıştığını anlatan Cinay, bu sektörler arasında benzeşen en önemli noktanın halkla ilişkiler sorumlusunun ağır yükü olduğunu çeşitli örneklerle ifade etti. Son 6 yıldır bağımsız yönetim danışmanı olarak şirketlerin kurumsallaşmasına katkı sunan Cinay, ülkemizde şirketlerin büyük çoğunluğunun küçük ve orta büyüklükte işletmeler olduğunu belirtti ve bu işletmelerin yine büyük bir çoğunluğunun aile işletmeleri olduğunun altını çizdi. Aile işletmelerinde kurumsallaşmanın ve büyümenin en büyük sırrının, aynı zamanda aile bireyleri olan yöneticilerin oluşturulan misyon ve vizyonu benimsemesi olduğunu vurgulayan Cinay, şirket çalışanlarının yöneticilerin kurumsallaşmaya ve büyümeye dair inancını görünce değişim sürecine daha hızlı bir şekilde uyum sağladığını ifade etti.

Kurumsallaşmanın ve büyümenin doğru görev tanımları yapılmış departmanlar, bu departmanlarda çalışan liyakatli yöneticiler ve çalışanların yönetime güven hissi olduğunu belirten Cinay, sunumunu çeşitli sektörlerden örneklerle sürdürdü.

Şirketlerde yönetim danışmanlığının yanı sıra öğrencilerin kişisel kariyer yolculukları konusunda da bilgiler veren Cinay, geleceğe dair hedefleri ve bulundukları konum konusunda şüpheye düşen bireylerin bu kısırdöngüden nasıl çıkabileceklerine dair farklı çözüm yollarını hem kişisel yaşamından hem de farklı kaynaklardan deneyimlerle aktardı.

Normal iletişim ve etkili iletişim arasındaki farkı, söyleşi sırasında öğrencilerle interaktif bir oyun oynayarak anlatan Cinay, etkili iletişimde kaynakla alıcı arasında mesajın bozulmadan ulaşmasının öneminden bahsetti. Yönetici ve halkla ilişkiler uzmanlarının şikayetleri kulak ardı etmemesi, şikayet kaynağını samimi bir şekilde dinlemesi ve sorunun esas kaynağını anlayarak çözüm üretmesinin, kurumun imajı ve kurumsallaşması yolunda önemli bir süreç olduğundan bahseden Cinay’a söyleşi sonunda Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Bölüm Başkanı Doç. Dr. Mehmet Yakın tarafından hazırlanan teşekkür belgesi takdim edildi.