fbpx

Sık Sorulan Sorular

ÜNİVERSİTE

İDARİ BİRİMLER

1) İnteraktif kütüphanecilik hizmetleri mevcut mu?

Evet, bilgiye erişimin adresi olan Arel Kütüphane, interaktif kütüphanecilik hizmetlerini http://kutuphane.arel.edu.tr adresinden kullanıcılarına sunmaktadır.

2) Kütüphane işlemleri için mobil uygulama mevcut mu?

Evet, üyelik işlemlerinizi Cep Kütüphanem adlı uygulamadan gerçekleştirebilirsiniz. Uygulamayı Google Play ve Appstore’dan indirip, İstanbul Arel Üniversitesi’ni seçerek istediğiniz basılı ve elektronik kaynaklara ulaşabilirsiniz.

3) Kütüphane kullanıcı hesabıma nasıl erişebilirim?

Kütüphane web sayfasında yer alan “Kütüphane Hesabım”  başlığına tıklayarak, akademisyen ve idari personel mail adres ve şifresiyle; öğrenciler ise üye kodu alanına öğrenci numarası, şifre alanına da T.C. kimlik numaralarını girerek erişim sağlayabilirler.

4) Kütüphane kullanıcı hesabı ile neler yapabilirim?

Kütüphane kullanıcı hesabınız ile ödünç aldığınız, iade ettiğiniz, ayırttığınız ve kütüphane koleksiyonuna dahil edilmesini istediğiniz bilgi kaynaklarının listesine erişebilir, eser isteğinde bulunma, ödünç alınan materyallerin süresini uzatma ve ödünç alınmış kitap için ayırtma işlemi yapabilirsiniz.

5) Kütüphane kullanıcı hesabı ile neler yapabilirim?

Kütüphane kullanıcı hesabınız ile ödünç aldığınız, iade ettiğiniz, ayırttığınız ve kütüphane koleksiyonuna dahil edilmesini istediğiniz bilgi kaynaklarının listesine erişebilir, eser isteğinde bulunma, ödünç alınan materyallerin süresini uzatma ve ödünç alınmış kitap için ayırtma işlemi yapabilirsiniz.

6) Aradığım materyallerin tarama işlemini nasıl yapabilirim?

Cep Kütüphanem uygulamasından ya da kütüphane web sayfamızdan “Katalog Tarama” sekmesine tıklayarak, aramak istediğiniz materyallere, eser adı, yazar adı, konu başlıkları, tür, dil ve benzeri birçok filtre kullanarak ulaşabilirsiniz.

 

Ayrıca kütüphane web ana sayfamızdaki “Akademik Arama” motorunu kullanarak, basılı ve elektronik kaynakları da tek bir ara yüz ile tarayabilirsiniz.

 

7) Kütüphanede çalışma odaları var mıdır? Çalışma odalarını kullanmak için rezervasyon yapmalı mıyız?

Akademik personel ile öğrencilerimiz belirlenen kullanım koşulları çerçevesinde çalışma odalarından yararlanabilirler. Odalardan yararlanmak isteyen kullanıcılarımızın  kütüphane web sayfasında yer alan “Çalışma Odaları Rezervasyon” başlığı altından işlemlerini gerçekleştirebilirler.

 

Rezerv işlemleri “http://katalog.arel.edu.tr/yordambt/yordam.php?sayfaOturumAc” adresinden online olarak yapılır.

 

8) Kütüphane çalışma saatleri nedir?

Merkez Kütüphane Hafta İçi :   08:00 – 17:30
Cumartesi : Kapalı

 

 

 

Ayrıca 24 saat açık olan okuma salonlarımızın bilgileri aşağıda yer almaktadır.

 

Kemal Gözükara Yerleşkesi Merkez Kütüphane 24 Saat Okuma Salonu B-118, Sefaköy Şube Kütüphanesi 24 Saat Okuma Salonu D Blok Kat 4, Cevizlibağ Yerleşkesi Şube Kütüphanesi okuma salonu 7/24 saat kullanıma açıktır.

 

9) Ödünç alma işlemini nasıl yaparım? Tek seferde en fazla kaç kitap ve kaç gün süreyle alabilirim?

Kütüphane hesabınıza kitap ödünç alabilmek için öncelikle üniversite kimlik kartınızı göstermeniz gerekmektedir.

 

Lisans ve Ön lisans programlarındaki öğrencilerimiz 5 kitabı 15 gün süreyle, Lisansüstü programlarındaki öğrencilerimiz 10 kitabı 20 gün süreyle, Akademik Personelimiz 15 kitabı 60 gün süreyle ve İdari Personelimiz 10 kitabı 20 gün süreyle ödünç alabilirler.

 

10) Vize ve Final zamanında kütüphanede ders çalışabilir mi?

Her üç yerleşkede yer alan kütüphane okuma salonlarımızda 7/24 ders çalışma olanağı mevcuttur.

11) Öğrenci evinde kalıyorum istediğim zaman kütüphaneyi kullanabilir miyim?

Kütüphanelerimizden kaynak ödünç alma işlemleri mesai saatleri içerisinde yapılmaktadır. Her üç yerleşkede yer alan kütüphane okuma salonlarımızda 7/24 ders çalışma olanağı mevcuttur.

 

Akademik personel ve öğrencilerimiz eğitim-öğretim, araştırma ve bilimsel çalışmaları için gerek duyduğu bilgi kaynaklarına interaktif kütüphanecilik hizmetlerinden faydalanarak erişebilmektedirler. Tüm kullanıcılarımız 300.000’i aşkın elektronik kaynağa kampüs dışından da erişim sağlayıp araştırmalarını yapabilmektedirler.

 

12) Kütüphanenin abone olduğu veritabanlarına (elektronik kaynaklar) nasıl erişebilirim?

Kütüphane web sayfasında yer alan Veritabanları sekmesine tıklayarak içerik listelerine ulaşabilirsiniz. Bu başlık altından “Abone Veritabanları” ve “Deneme Veritabanları” na erişim sağlayarak araştırmalarınızı yapabilirsiniz.

13) Veritabanlarına (elektronik kaynaklar) kampüs dışından erişebilir miyim?

Kütüphanemiz ana sayfasında bulunan “Akademik Arama Motoru” ile tüm veritabanlarımızda tek bir arayüz ile tarama yapabilirsiniz.

 

Kampüs dışından Akademik Arama Motoru’nu  kullandığınızda, karşınıza çıkacak olan şifre ekranına Arel e-posta adresinizi yazdıktan sonra uzantısını seçip, (@arel.edu.tr , öğrenci iseniz @istanbularel.edu.tr ) şifre alanına da Arel e-postanızın şifresini yazarak veritabanlarımıza kampüs dışından erişebilirsiniz.

 

14) Kütüphanenin kullanıcılara yönelik eğitim programları mevcut mu?

Tüm kullanıcılarımız, tanıtım, bilgilendirme ve oryantasyon talebinde bulunabilirler. Bilgi kaynaklarına erişim konusundaki her türlü ihtiyacınız için danışma bölümümüze başvurabilirsiniz.

 

Her tür soru, sorun ve önerileriniz için kutuphane@arel.edu.tr adresinden bize ulaşabilirsiniz.

 

Kütüphane Duyuruları